• Wakacje czas zacząć

• „Już idzie lato, idą wakacje,

będzie zabawa, będą atrakcje,

będzie wspaniale, będzie bajecznie

kiedy wakacje miną bezpiecznie”.

Za nami niełatwy rok szkolny. Mimo to każdy pracował tak, jak potrafi najlepiej. Teraz czas na zasłużony odpoczynek.

Życzymy Wam drodzy Uczniowie, by te wakacje na zawsze pozostały w Waszej pamięci jako wyjątkowo udane. Niech słońce świeci jak najczęściej. Nowo odkryte miejsca i nowo poznani ludzie, niech sprawią, że poczujecie się jeszcze szczęśliwsi. Niech przygody, które przeżyjecie, dostarczą Wam wyłącznie dobrych emocji: radości, zachwytu, dumy. Uważajcie na siebie i wracajcie szczęśliwie ze swych wakacyjnych podróży.

Czego życzymy nauczycielom z tej okazji? Przede wszystkim pełnej regeneracji sił, przypływu kolejnej fali kreatywnych i innowacyjnych pomysłów, zatęsknienia za uczniami i szkołą, wyruszenia w podróż – nieważne dużą czy małą – byle ciekawą i inspirującą.

• Doświadczenia w Ogrodzie Doświadczeń

•              21 czerwca 2022 roku uczniowie klas I-III wybrali się na wycieczkę do Ogrodu Doświadczeń. Trochę wietrzny i pochmurny poranek nie popsuł nam humorów.

Wizyta w Ogrodzie Doświadczeń imienia Stanisława Lema w Krakowie to doskonała okazja do nauki przez zabawę. Dzięki interaktywnej ekspozycji dzieci, a także dorośli, mogą z łatwością poznać wiele praw fizyki. Na terenie ogrodu znajduje się około 110 urządzeń. Każdego z nich dotknęliśmy, by różnymi zmysłami doświadczać zjawisk fizycznych.

• Muszyna, ach Muszyna… Wycieczka klas V, VIIa i VIIIb

•        14 czerwca 2022 r. to dzień, na który wszyscy czekaliśmy z utęsknieniem, gdyż wtedy właśnie zaplanowany był wyjazd na całodniową wycieczkę do Muszyny. Pogoda od samego rana zapowiadała się piękna więc spakowaliśmy do plecaków jak najwięcej dobrego humoru i autokarem wyruszyliśmy w trasę, by po trzygodzinnej podróży dotrzeć na miejsce.

Pierwsze kroki skierowaliśmy do Ogrodów Biblijnych – miejsca gdzie jest ogromna ilość cytatów z biblii powiązanych z roślinami, rzeźbami i instalacjami w tym samym temacie. Przedstawione wydarzenia ukazują powstawanie biblijnego świata.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Magicznych Ogrodów, również nazywanych Ogrodami Miłości, do złudzenia przypominających ogrody greckie lub rzymskie. Wchodząc można poczuć się niczym antyczny Perseusz wkraczający do ogrodu Meduzy pełnego ludzkich posągów.

Są tutaj jeszcze dwa magiczne miejsca, które musieliśmy odwiedzić. Pierwsze z nich to staw złotej rybki, którą można dostrzec z drewnianego podestu. Ujrzawszy złotą rybkę, wyznawaliśmy jej najskrytsze marzenia z nadzieją na ich spełnienie. Innym zwyczajem, który oczywiście kultywowaliśmy, jest wrzucenie monety do ogrodowej fontanny, co ma gwarantować uśmiech fortuny bogów do darczyńców. Szczególną ozdobą ogrodów są egzotyczne, barwne ptaki ściągnięte do uzdrowiska z różnych zakątków świata: długowieczny żuraw mandżurski, barwny paw indyjski, kaczka mandarynka, srebrny bażant, łabędzie czarne, paw albinos. Jednak "złodziejami" naszych serc zostały alpaki - trawożerne, ssaki przypominające lamy.

Następnie udaliśmy się do Ogrodów Sensorycznych zaprojektowanych w taki sposób aby oddziaływać na zmysły pozawzrokowe. Na samej górze znajduje się wieża widokowa, z której dostrzec można Tatry Słowackie. Widoki są wspaniałe, dlatego warto było wdrapać się na ostatnie piętro.

Przed zaplanowanym obiadem musieliśmy koniecznie zakupić pamiątki i lody – idealnym miejscem okazał się rynek Muszyny. Chcieliśmy jeszcze dotrzeć do Ruin Zamku „Baszta”, jednak okazało się, iż z powodu remontów obiekt ten jest zamknięty. Po tak licznych atrakcjach i pokonanych pieszo kilometrach, wszyscy z wielką przyjemnością usiedliśmy w restauracji, by zjeść zamówiony wcześniej obiad. Zwieńczeniem wycieczki był pyszny deser – gofry z bitą śmietaną.

Szczęśliwi, choć trochę zmęczeni wracaliśmy do Balic, by późnym wieczorem z ogromem wspomnień i niezapomnianych wrażeń, powrócić do naszych domów.

• Wizyta pani policjantki w przedszkolu

• 13 czerwca 2022 r. przedszkolaków odwiedziła pani dzielnicowa, która przeprowadziła z dziećmi pogadankę na temat bezpiecznych wakacji. Była to doskonała okazja, aby porozmawiać o bezpieczeństwie w ruchu drogowym, podczas zabawy w domu i na podwórku jak również w kontaktach z osobami obcymi. Maluchy przypomniały sobie również numery alarmowe, których znajomość wśród przedszkolaków niejednokrotnie uratowała czyjeś życie

• ZUZANNA GÓRA V-ce MISTRZYNIĄ POLSKI

• Z radością informujemy, iż uczennica naszej szkoły, Zuzanna Góra,

została V-ce Mistrzynią Polski w squashu.

Podczas Indywidualnych Mistrzostw Polski Juniorów w Squashu, które odbyły się w Łodzi w dniach  4 - 5 czerwca 2022r. uczennica klasy VIIa  zajęła II miejsce w kategorii dziewcząt do lat 15.

Brawo Zuzia!!!

Gratulujemy i życzymy kolejnych zwycięstw.